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Letzte Aktivitäten

  • kucky

    Beitrag
    Noch ein paar Fakten zu meinem Fehler:
    • Es erscheint keine Fehlermeldung.
    • Ich kann sämtliche Tastaturtasten ohne Beeinträchtigung nutzen (Herumlaufen, Gegenstände aufnehmen und fallenlassen).
    • Ich kann nichts aus Kisten/Maschinen nehmen oder sie öffnen
  • Hallo zusammen,
    da mein Englisch für das offizielle Forum nicht reicht, versuche ich es bei euch. Vielleicht habt ihr eine Idee:

    Habe gestern die neue Version 0.16.4 installiert und ausgeführt. Nach kurzer Zeit (ca. 1 Minute) war die Mausoverfunktion…
  • Factorio Bot

    Hat das Thema Friday Facts #221 - 0.16 is out gestartet.
    Thema
    Friday Facts #221 - 0.16 is out



    Hello there. As you probably know, we released the experimental version of 0.16 this week. As usual after such a big release, we are working as best as we can to fix the bugs to make the game reasonably playable as soon
  • Lexian

    Hat das Thema Team Unterstützung - Wir suchen! gestartet.
    Thema
    Hallo Leute,

    es ist soweit. Ich brauche etwas Unterstützung...

    Grundsätzlich bin ich ja IT-Techniker und Informatiker.
    Es wird nun aber so umfangreich, dass ich mich nicht in jedes Thema einarbeiten kann.
    Bin ja außerdem Berufstätig.

    Daher suchen wir…
  • JohnGalt

    Hat eine Antwort im Thema Warum PvP selten gespielt wird verfasst.
    Beitrag
    Hey danke für die Antwort. War natürlich nicht nur auf die Server hier bezogen, aber schön dass auch hier was in die Richtung geplant ist. Bei all den tollen Mods und Serven, die die Factorio Community auf die Beine stellt, ist es schräg wie wenig…
  • Lexian

    Hat eine Antwort im Thema Warum PvP selten gespielt wird verfasst.
    Beitrag
    Hallo John,

    ich muss gestehen, dass ich mich bisher noch nicht so tief mit der Materie (Balancing) beschäftigt habe...

    Allerdings ist PvP auf jeden Fall für die Zukunft geplant. Und dass das nur als Event Sinn macht ist sowieso klar.

    Das Problem ist…
  • JohnGalt

    Hat das Thema Warum PvP selten gespielt wird gestartet.
    Thema

    Einleitung



    Zu Zeiten von 0.14 waren vieler voll im Hype um PvP das Kampfrebalancing und Szenarios. Das ist meiner Meinung nach komplett eingeschlafen. Dieser Post hier soll dazu dienen ein paar Gründe zu diskutieren warum eigentlich so gut wie nichts…
  • bobderbobs

    Like (Beitrag)
    Auch wenn du in die ewigen Patchnotes eingegangen bist werden wir dein Gesicht nie vergessen. Du warst immer mit einem Lächeln zur
    Stelle wenn es um Module oder Wissenschaftspakete ging und auch wenn unser Inventar voll war hast du ruhig auf unserer
  • Lexian

    Hat auf einen Kommentar von JohnGalt an der Pinnwand von Lexian geantwortet.
    Pinnwand-Antwort
    Was gab's denn? - Wenn du Whatsapp hast trete doch unserer Gruppe bei, dann kannst du mich eher erreichen :)
  • JohnGalt

    Hat einen Kommentar an die Pinnwand von Lexian geschrieben.
    Pinnwand-Kommentar
    Komm mal Ts ^^
  • Factorio Bot

    Hat das Thema Friday Facts #211 - The little things gestartet.
    Thema
    Friday Facts #211 - The little things



    We are aware that we don't add so much content to Factorio these days. The reason we always state is that we are focusing on polishing and finishing the game. There are a lot of little things and details (some
  • Factorio Bot

    Thema
    Friday Facts #212 - The GUI update (Part 1)



    A long time ago, in FFF-191 I wrote about improving the GUI. Well, things are finally starting to move, so this week I'll bring you an update on that. We even have a GUI team:
    Twinsen(me): UX and
  • Factorio Bot

    Thema
    Friday Facts #213 - The little things 2


    Hello, we are still here, working on the game.

    Tutorial dependencies

    As we were going through and polishing some of the mini-tutorials, we hit a bit of a problem. We wanted to introduce a new concept to the
  • Factorio Bot

    Thema
    Friday Facts #214 - Concrete rendering



    Hello, there has been an illness running around the office this week, so productivity has been down. Regardless, it is still friday, so here are the Factorio Facts.

    High-resolution concrete

    It seems concrete
  • Factorio Bot

    Thema
    Friday Facts #215 - Multithreading issues



    Hello, it is Friday once again.

    Multiple starting areas (Klonan)

    To make PvP fun, and fair, it is pretty important that all the teams have a fair start. We do this for the normal game by using some
  • Factorio Bot

    Thema
    Friday Facts #216 - Paving a path for the GUI update


    Hello,
    I wanted to write about the things I'm improving in our GUI library, but I realized, that the important part is to explain what is the motivation to do so. So let me present the history of
  • Factorio Bot

    Thema
    Friday Facts #217 - Just another Friday Facts



    Hello, most of the team is out of the office today attending the Game Developers Session here in Prague, if you're around you can look out for some people wearing Factorio t-shirts.
    As we were thinking
  • Factorio Bot

    Thema
    Friday Facts #218 - Import bpy, Export player



    Hello dear biters and related species from unexplored planet full of life and natural resources. Recently I have been working on several high resolution graphics for your best friends - the tank and the
  • Factorio Bot

    Hat das Thema Friday Facts #219 - Cliffs gestartet.
    Thema
    Friday Facts #219 - Cliffs



    Cliffs - introduction and gameplay (Twinsen)

    Several months ago TOGoS (Dan) half-jokingly mentioned that what Factorio really needed was mountains and cliffs. This was also suggested many many many times. Albert immediately
  • Factorio Bot

    Thema
    Friday Facts #220 - The best Friday Facts ever



    Christmas is coming early for Factorio fans. We have a lot of exciting things to show you and announce this week, so hold on tight.

    The artillery train

    Some of you might remember we said there is an